Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32048
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Eras Oñate, Evelin Gicely
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Eras Oñate, E. G. Inga Ordóñez, G. C. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32048
Abstract: Abstract: This study titled The Role of Peer Correction and Teacher Feedback in Improving Writing Skills in High School Students investigated the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The sample of this research consisted of 30 high school students from a public educational institution in the city of Santo Domingo de los Tsachilas. In addition, this research employed a mixed quantitative and qualitative method using a pre and post-test, six paragraphs per student, a rubric, a checklist, and a survey as instruments to collect the data. The findings of this study revealed that both teacher and peer feedback positively impacted the improvement of English writing skills by reducing semantic, syntactic, and morphological errors, as evidenced in the results of the pre-and post-test. Another finding was that most of the students had a higher affinity for teacher feedback than peer feedback. Keywords: teacher feedback, peer feedback, writing skills.
Description: Resumen: El presente estudio titulado El papel de la corrección entre compañeros y la retroalimentación del docente en el mejoramiento de las habilidades de escritura en estudiantes de bachillerato, investigó las diferencias entre la corrección entre compañeros y la retroalimentación del docente y su eficacia para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura en inglés. La muestra fue 30 estudiantes de bachillerato de una institución educativa pública de la ciudad de Santo Domingo de los Tsachilas. Además, esta investigación empleó un método mixto cuantitativo y cualitativo utilizando un pre y post test, seis párrafos por estudiante, una rúbrica, una lista de verificación y una encuesta como instrumentos. Los hallazgos revelaron que ambos tipos de retroalimentación tuvieron un impacto positivo en la mejora de las habilidades de escritura en inglés al reducir los errores semánticos, sintácticos y morfológicos. Otro hallazgo fue que la mayoría de los estudiantes tuvo una mayor afinidad por la retroalimentación del maestro.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131138.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.