Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32131
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Ulehlova, Eva Patiño Maca, María Paulina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Patiño Maca, M. P. Ulehlova, E. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32131 |
Abstract: | Abstract: The present work, titled: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students, was held in the city of Loja, in Ecuador, and aims to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. This study employed a mixed methodology and included qualitative and quantitative data. The instruments were pre-test, written paragraphs, post-test. Apart evaluation and observation sheet were used; which were applied to 30 third grade high school students with an A.1 level of English. Once the data were analyzed and discussed, it was revealed that teacher feedback was useful for detecting negative mother tongue transfer that led to errors at all levels. The main conclusion drawn is that, all students prefer teacher s feedback because they felt their writing skills improved. |
Description: | Resumen: El presente trabajo titulado: El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación docente en el mejoramiento de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria, fue realizado en la ciudad de Loja en Ecuador, y tiene como objetivo analizar las diferencias entre la corrección de pares y la retroalimentación docente y su eficacia para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura inglesa. Este estudio empleó una metodología mixta, e incluyó datos cualitativos y cuantitativos. Los instrumentos fueron pre-test, párrafos escritos, post-test. Aparte se utilizó rúbrica de evaluación y hoja de observación; los cuales se aplicaron a 30 estudiantes de tercero de bachillerato con un nivel A.1 de inglés. Una vez los datos fueron analizados y discutidos, se reveló que la retroalimentación del docente fue útil para detectar la transferencia negativa de la lengua materna que condujo a errores en todos los niveles. La conclusión principal que se extrae es que, todos los estudiantes prefieren la retroalimentación docente porque sintieron que sus habilidades de escritura mejoraron. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131293.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.