Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32132
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Paola Alexandra Cabrera Solano
Rodríguez Silva, Heidy del Pilar
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Rodríguez Silva, H. D. P. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32132
Abstract: Abstract: This research work has the purpose to examine the differences between peer correction and teacher feedback as well as their effectiveness in reducing morphological, semantic, and syntactic errors in English as a Foreign Language (EFL) writing. The participants of this study were 30 high school students from public institutions located in General Antonio Elizalde , (Bucay). The method used for this study involved quantitative and qualitative approaches. To gather the data, a pre-test, a post-test, a students writing rubric, and a student s questionnaire were applied in eight classes as instruments. The results showed that the morphological, semantic, and syntactic aspects decreased significantly due to the incorporation of both types of feedback into the students' writing skills. Furthermore, it was evidenced that both teacher and peer feedback had a significant effect in improving English as a foreign language writing errors. Besides, all students preferred teacher feedback because they considered that it is more detailed, clear, and easy to understand compared to peer feedback.
Description: Resumen: El presente trabajo tiene el propósito de examinar las diferencias entre la corrección de pares y la retroalimentación del maestro, así como su efectividad para reducir los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura del inglés como lengua extranjera (EFL). Los participantes de este estudio fueron 30 estudiantes de secundaria de instituciones públicas ubicadas en General Antonio Elizalde, Bucay. El método utilizado para este estudio involucró enfoques cuantitativos y cualitativos. Para la recolección de datos se aplicó como instrumentos un pre-test, un post-test, los párrafos escritos por los estudiantes, la rúbrica y una encuesta; todo esto dividido en ocho clases. Los resultados mostraron que los aspectos morfológicos, semánticos y sintácticos disminuyeron debido a la incorporación de ambos tipos de retroalimentación para mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes. Además, se evidenció que tanto la retroalimentación del maestro como la de los compañeros tuvo un efecto significativo para evitar los errores de escritura en el inglés como lengua extranjera. Sin embargo, los estudiantes prefirieron la retroalimentación del maestro porque consideraron que es más detallada, clara y fácil de entender.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131296.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.