Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32139
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Nesterenko, Nina Alexandrovna Jiménez Abad, Esperanza Donatila |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Jiménez Abad, E. D. Nesterenko, N. A. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32139 |
Abstract: | Abstract: This study introduces the systematization of pedagogical experiences in EFL teaching training andits development and application in different educational fields. The objective is to analyze and reflect about thepositive and negative aspects of thewhole systematized process in the pre-professional practices that took place in basic education and baccalaureate. This study was applied by considering two main phases, the first one as teacher-observer as much in basic education and bachillerato as main teacher in both levels. For the observation classes, the Universityprovided five videos to be analyzed, the face-to-faceclasses took place at a rural public school located in at San Andrés parish, Chinchipe Canton, Zamora Chinchipe province. The methodology that supported this study wasanalytic-reflective, direct methodand communicative approach in both levels basic education and bachillerato. The instruments that helped to develop this study were checklists, memories,and lesson plans.One of the most relevant conclusionsthat was drawn is that the systematization of pedagogical practices provides many advantages and useful experience to teachers and students. |
Description: | Resumen: Este estudio presenta la sistematización de experiencias pedagógicas en la formación docente de EFL y su desarrollo y aplicación en diferentes campos educativos. El objetivo es analizar y reflexionar sobre los aspectos positivos y negativos de todo el proceso sistematizado en las prácticas pre-profesionales que se dieron eneducación básica y bachillerato. Este estudio se aplicó considerando dos fases principales, la primera como docente-observador tanto en educación básica y bachillerato como docente principal en ambos niveles. Para las clases de observación, la Universidad proporcionó cinco videos para ser analizados, las clases presenciales se realizaron en una escuela pública rural ubicada en la parroquia San Andrés, cantón Chinchipe, provincia de Zamora Chinchipe. La metodología que sustentó este estudio fue la analítica-reflexiva, método directo y enfoque comunicativo en los dos niveles de educación básica y bachillerato. Los instrumentos que ayudaron a desarrollar este estudio fueron las listas de cotejo, las memorias y los planes de lecciones. Una de las conclusiones más relevantes que se extrajo es que la sistematización de prácticas pedagógicas brinda muchas ventajas y experiencias útiles a docentes y estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131332.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.