Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32140
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo
Narváez Bolaños, Jessica Daniela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Narváez Bolaños, J. D. Paredes Zúñiga, F. M. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32140
Abstract: Abstract: The present researchdeals with the topic"The role of peer correction and teacher feedback in improving writing skills in high school students". Theobjective was to analyze the differences between peer feedbackand teacher feedback, and their effectiveness for the improvement of semantic, morphological,and syntactic errors. In the same way, to analyze the effects between peer feedback and teacher feedback. Finally, toidentify which feedback students prefer.Theinvestigationwas carried out ina public high school inthe city of TulcánandCarchi Province,with a total of twenty-fivestudents,in the third year ofBachilleratoGeneral Unificado. The study was implementedin face-to-face modalityandwas accomplishedwith qualitative and quantitative criteria.Several activities were carried out with instruments such as a pre-test, six paragraphs, post-test, a checklist,and a student sperception survey. Finally, based on the research, the students prefer the teacher's feedback since they feel more secure in correcting the errors that the teacher pointed out.On the contrary, students during peer correction did not feel ready to fully assume correct feedback fromtheir peers.
Description: Resumen: La presente investigación trata sobre el tema El rol de la corrección entre compañerosy la retroalimentación del docente en la mejorade las habilidad de escritura en estudiantes de colegio . El objetivo fue analizar las diferencias entre la retroalimentación entre pares y la retroalimentación del docente, y su eficacia para la mejora de los errores semánticos, morfológicos y sintácticos. Dela misma manera, analizar los efectos entre la retroalimentación entre compañeros y la retroalimentación del docente. Finalmente, para identificar cual retroalimentación prefieren los estudiantes. La investigación fue llevada a cabo en un colegio público de la ciudad de Tulcán, Provincia del Carchi, con un total de veinticinco estudiantes, del tercer año de Bachillerato General Unificado. El estudio se realizó en la modalidad presencial ,y fue realizado con criterios cualitativos y cuantitativos. Se realizaron varias actividades con instrumentos como un pre-test, seis párrafos, post-test, una lista de verificación y una encuesta de percepción de los estudiantes. Finalmente, en base ala investigación, los estudiantes prefieren la retroalimentación del docente ya que se sienten más seguros en corregir los errores que el docente señala. Al contrario, los estudiantes durante la corrección entre pares no se sintieron listos para asumir en su totalidad una retroalimentación correcta haciasus compañeros.Palabras clave:Retroalimentación del profesor, corrección entre.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131334.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.