Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32142
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | González Torres, Paúl Fernando Rivadeneira Rivera, Nathalie Stefanía |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Rivadeneira Rivera, N. S. González Torres, P. F. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32142 |
Abstract: | Abstract: This research is intended to analyze and evaluate the impact of peer correction and teacher feedback in the enhancement of writing skills in English as a Foreign Language in a sample of thirty students at high school level at a public institution in Guayaquil city. To find out feedback efficacy for reducing morphological, semantic, and syntacticerrors, the study implemented a mix of quantitative and qualitative research making use of pre-test, post-test, rubric, as instruments for data gathering along with six paragraphs on different topics to recognize student s errors. The qualitative part analyzed students' written work to find the different types of errors, and the quantitative part calculated percentages and statistical indicators of the students' errors and their responses to the questionnaire.The results showed that teacher feedback wasthe most successful in rectifying errors and improving students' writing skills; nonetheless, peer feedback supplied autonomous work and elementary error correction. Moreover, this research revealed the students predilection for the teacher's feedback because it is complete, professional, trustworthy and it helped them improve their writing skills in a more accurate way. |
Description: | Resumen: Esta investigación pretende analizar y evaluar el impacto de la corrección entre pares y la retroalimentación docente en el mejoramiento de las habilidades de escritura en inglés como lengua extranjera en una muestra de treinta estudiantes del nivel superior de una institución pública de la ciudad de Guayaquil. Para averiguar la eficacia de la retroalimentación para reducir errores morfológicos, semánticos y sintácticos, se implementó una combinación de investigación cuantitativa y cualitativa utilizando pre-test, post-test, rúbrica, como instrumentos para recopilar datos y seis párrafos sobre diferentes temas. La parte cualitativa analizó los párrafos para identificar tipos de errores de los estudiantes y la cuantitativa calculó porcentajes e indicadores estadísticos de los errores y respuestas al cuestionario. Los resultados mostraron que la retroalimentación del maestro fue más exitosa para corregir errores y mejorar las habilidades de escritura de los estudiantes; sin embargo, la retroalimentación de pares proporcionó trabajo autónomo y corrección básica de errores. Además, esta investigación reveló la predilección de los estudiantes por la retroalimentación docente porque es completa, profesional, confiable y mejoró sus habilidades de escritura de manera más precisa. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131341.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.