Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32146
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Espinoza Celi, Verónica Soledad
Yanez Constante Jennifer Monserrath
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Yanez Constante Jennifer Monserrath Espinoza Celi, V. S. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32146
Abstract: Abstract: The present study examines the role of peer correction and teacher feedback intheimprovement of writing skills in high school students, with the purposeof knowing the impact of these processes on the written production of English as a Foreign Languagelearnersconcerning morphological, syntactic, and semantic errors. The study sample consisted of 28 participants, with an age range between 16 and 17 years, belonging in the second year of high school at a public educational institution in Napo province, Ecuador. The mixed method was used for this research which involves qualitative and quantitative approaches. Thus, different instruments were applied such aspre-test and post-test, rubric, checklist, and a survey. The results of this research show that teacher feedback is the most accepted process since it allows for a broader interpretation of linguistic errors, while peer correction promotes proactivity and autonomy of students;that is to say, both processes have a positive impact on the development of writing skills and students' academic performance.
Description: Resumen: El presente estudio examina el rol de la correcion entre pares y retro alimementación docente en el mejoramiento de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria, con el propósito de conocer el impacto de estos procesos en la producción escrita de los aprendices de Inglés como Lengua Extranjera en relación a errores morfológicos, sintácticos y semánticos. La muestra de estudio consistió de28 participantes, con un rango de edad entre 16 y 17 años, pertenecientes al segundo de bachillerato de una institución educativa pública de la provincia Napo, Ecuador. Para la investigación se utilizó un método mixto, el cual involucra enfoques cualitativos y cuantitativos. Por lo tanto, se usaron diferentes instrumentos como pre-test, post-test, rúbrica, lista de cotejo y una encuesta. Los resultados de esta investigación muestran que la retroalimentación docente es el proceso con mayor aceptación puesto que permite una interpretación más amplia de los errores lingüísticos, mientras que la corrección entre pares promueve la proactividad y autonomía de los alumnos; es decir, ambos procesos tienen un impacto positivo en el desarrollo de la escritura y el desenvolvimiento académico.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131348.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.