Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32373
Title: | TikTok como agente dinamizador del aprendizaje de las matemáticas y las ciencias experimentales |
Authors: | Ayala Chauvín, Marco Antonio Pillalaza Montalvo, Santiago Ismael |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Pillalaza Montalvo, S. I. Ayala Chauvín, M. A. (2022) TikTok como agente dinamizador del aprendizaje de las matemáticas y las ciencias experimentales [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32373 |
Abstract: | Abstract: Social networks represent a digital tool for interconnection in real time, which allows the dissemination of content immediately, which is why its potential is considered as a tool that facilitates the learning process in areas such as mathematics and experimental sciences. the information analyzed was collected in the virtual library of the UTPL, as well as from databases such as Springer, Elsevier and Google Scholar, to determine its viability, a methodology based on the collection of information established through analytical and hermeneutic criteria was used, filtering research. appropriate to the theme raised within this document, as results it was determined that social networks suchas "TikTok" are viable platforms for the dissemination of academic material for learning purposes since they generate a digital environment in real time that favor feedback from of students by providing knowledge or condensed for easy understanding and inturn through didactic content, favoring the development of skills of teachers and students for a cooperative environment outside of a conventional learning-teaching environment. |
Description: | Resumen: Las redes sociales representan una herramienta digital de interconexión en tiempo real, lo cual permite la difusión de contenido de manera inmediata, es por ello que se plantea su potencial como una herramienta que facilite el proceso de aprendizaje dentro de áreas como matemática y ciencias experimentales, la información analizada fue recopilada en la biblioteca virtual de la UTPL, así como también de bases de datos como Springer, Elsevier y Google Académico, para determinar su viabilidad se utilizó una metodología basada en la recopilación de información establecida mediante criterios analíticos y hermenéuticos filtrando investigaciones adecuadas a la temática planteada dentro de este documento, como resultados se determinaron que las redes sociales como TikTok son plataformas viables para la difusión de material académico con fines de aprendizaje ya que generan un ambiente digital en tiempo real que favorecen la retroalimentación por parte de los estudiantes al brindar conocimiento condensado de fácil comprensión y a su vez mediante contenido didáctico, favoreciendo el desarrollo de habilidades de docentes y estudiantes para un ambiente cooperativo fuera de un entorno de tipo convencional de aprendizaje-enseñanza. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131447.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Físico Matemáticas |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.