Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33071
Title: The impact of interactive instructional video recordings on EFL students' grammar acquisition
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Ocampo Arévalo, Thalia Valeria
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Ocampo Arévalo, T. V. Vivanco Ríos, L. A. (2022) The impact of interactive instructional video recordings on EFL students' grammar acquisition [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33071
Abstract: Abstract: The use of technologyresources to learn grammar is an important aspect to implement in EFL education. This study investigated the impact that interactive instructional video recordings have on EFL students grammar acquisition. For this research, the sample consisted of 20 ninth-grade students from a public high school in the city of Loja, Ecuador. Also, as this was an experimental design, the participants were distributed10 forexperimental and10 forcontrol group. The method applied was a mixed method and the instruments to collect the data were a pre-intervention survey, pre-and post-tests, a teacher's perspective interview, and a students satisfaction survey. All data were organized and presented through two tables. The intervention lasted four and a half weeks, in which the experimental group received the use of the interactive instructional video recordings about grammar content, while the control group received conventional methods to learn EFL grammar. After the analysis, it was found out that the impact of the interactive instructional videos was positive because they promoted motivation, engagement, and immediate practice to improve the students' English grammatical skills.
Description: Resumen: El uso de recursos tecnológicos para aprender gramática es un aspecto importante para implementar en la educación de EFL. Este estudio investigó el impacto que tienen las grabaciones de videos instructivos interactivos en la adquisición dela gramática de los estudiantes de EFL. La muestra estuvo conformada por 20 estudiantes de noveno grado de un colegio público de la ciudad de Loja, Ecuador. Además, utiliza un diseño experimental, los participantes se distribuyeron en 10grupo experimental y 10control. Se aplicó un método mixto y los instrumentos usados fueron encuesta de pre intervención, pre y post test, entrevista de perspectiva del docente y encuesta de satisfacción de los estudiantes. Los datos fueron organizados y presentados en dos tablas. La intervención duró cuatro semanas y media, donde el grupo experimental recibió el uso de grabaciones de video instructivas interactivas sobre contenido gramatical, mientras que el grupo de control recibió métodos convencionales para aprender la gramática de EFL. Después del análisis, se encontró que el impacto de los videos instructivos interactivos fue positivo porque promovieron la motivación, el compromiso y la práctica inmediata para mejorar las habilidades gramaticales del inglés de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132102.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.