Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33263
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Morocho Pintado, Cristina Kathalina Morocho Carreño, Gianella Fernanda |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Morocho Carreño, G. F. Morocho Pintado, C. K. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33263 |
Abstract: | Abstract: This research study determined the effectiveness of teacher feedback and peer correction on writing in high school students in order to improve their English writing level. In addition, this research identified three specific errors in which students maintained performance problems: morphological, semantic, and syntactic. For this purpose, 14 students from a high school in Loja were the sample, all of them males between 16 and 17 years old. Qualitative and quantitative approaches were used for data analysis, which was collected through instruments such as pre and post-tests, surveys, checklists, rubrics, and the paragraphsapplied in the classes. For data tabulation, Microsoft Excel was used to generate the respective tables for subsequent analysis. Based on the results, it was possible to conclude that teacher feedback was more efficient than peer feedback due to the importance that students gave to the comments that the teacher gave them, in addition to the comfort they felt when interacting with the teacher. |
Description: | Resumen: Este estudio de investigación determinó la eficacia de la retroalimentación del profesor y la corrección de los compañeros en la escritura de los estudiantes de secundaria con el fin de mejorar su nivel de escritura en inglés. Además, esta investigación identificó tres errores específicos: morfológicos, semánticos y sintácticos. Para ello, 14 estudiantes de un colegio de Loja fueron la muestra, todos ellos varones entre 16 y 17 años. Para el análisis de los datos se utilizaron enfoques cualitativos y cuantitativos, los cuales fueron recolectados a través de instrumentos como pre y post-tests, encuestas, listas de control, rúbricas y los párrafos aplicados en las clases. Para la tabulación de los datos, se utilizó Microsoft Excel para generar las respectivas tablas para su posterior análisis. Con base en los resultados, se pudo concluir que la retroalimentación del profesor fue más eficiente que la de los compañeros, debido a la importancia que los estudiantes dieron a los comentarios que el profesor les hizo, además de la comodidad que sintieron al interactuar con él. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132443.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.