Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33346
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
Flores Calle, Daniel Abraham
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Flores Calle, D. A. Vivanco Ríos, L. A. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33346
Abstract: Abstract: The current study titled The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in private high school was conducted at a private school in Daule. The main objective of this research was to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic and syntactic errors in EFL writing. A mixed method was used to collect and analyze data. Thirty third-year senior high school students who received three hours of English instruction per week were the participants.The instruments used were pre-test, post-test, students' writtenparagraphs, surveyand rubric. Thisentire process took place throughout eight classes. The results revealed that syntactic errors were the most prevalent and significant at this level. After applying both types of feedback, however, a decrease was observed. Also, a reductionof errorswas observed, albeit toa lesser degree, at the semantic and morphological levels.Furthermore, it was discovered that students positively perceived teacher feedback and preferred it because they felt that their vocabulary, grammar, and spelling improved.
Description: Resumen: El presente estudio titulado: El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación docente en el mejoramiento de las habilidades de escritura en la secundaria privada se realizó en una escuela privada de Daule. El objetivo principal fue analizar las diferencias entre la corrección de pares y la retroalimentación docente y su eficacia para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura de EFL. En este estudio se empleóuna metodología mixta. Los participantes fueron treinta estudiantes de tercer año de secundaria. Los instrumentos utilizados fueron pre-test, post-test, escritos de los estudiantes, encuesta y rúbrica. Todo este proceso se llevó a cabo durante ocho clases. Los resultados revelaron que los errores sintácticos fueron los más prevalentes y significativos en este nivel. Sin embargo, después de aplicar ambos tipos de retroalimentación, se observó una disminución. Asimismo, se observó una reducción de errores, aunque en menor grado, a nivel semántico y morfológico. También, se descubrió que los estudiantes percibían positivamente la retroalimentación de los maestros y la preferían porque sentían que mejoró su vocabulario, gramática y ortografía.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132681.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.