Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33382
Title: The role of peer correction and teacher feedback in theimprovementof writing skills in high school students
Authors: Ulehlova, Eva
Paz Méndez, Daniela Alexandra
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Paz Méndez, D. A. Ulehlova, E. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in theimprovementof writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33382
Abstract: Abstract: The present study aimed to analyze the effectiveness of teacher feedback and peer correction on the development of EFL high school students writing skills. This research was carried out in a public educational institution in El Ángel, Carchi, Ecuador. The participants were 23 high school students between 16 to 18 years old, they had a B1 English level, 10 were female, and 13 were male. A mixed method was used which involves quantitative and qualitative approaches and the instruments employed to collect the data were a pre-test, a rubric, a checklist, six paragraphs per student, a post-test, and a survey. Regarding the findings, it was discovered that applying teacher feedback had a positive impact on the students writing skills since they managed to significantly reduce their written errors, while peer correction did not bring positive results. In addition, it was shown that morphological errors were the most frequent errors and the lowest frequency belonged to semantic errors. Finally, it was concluded that the learners feel more comfortable when receiving teacher feedback than peer correction.
Description: Resumen: Este estudio tuvo como objetivo analizar la efectividad de la retroalimentación del docente y la corrección entre compañeros en el desarrollo de las habilidades de escritura en inglés de los estudiantes de bachillerato. La investigación se realizó en una institución educativa pública de El Ángel, Carchi, Ecuador. Los participantes fueron 23 estudiantes de entre 16 y 18 años, con un nivel de inglés B1, 10 fueron mujeres y 13 varones. Se utilizó un método mixto es decir cuantitativo y cualitativo y los instrumentos para la recolección de datos fueron un pre-test, una rúbrica, una lista de cotejo, seis párrafos por estudiante, un post-test, y una encuesta. Según los hallazgos, la aplicación de la retroalimentación del docente tuvo un impacto positivo en las habilidades de escritura de los estudiantes, ya que lograron reducir significativamente sus errores escritos, mientras que la corrección entre compañeros no trajo resultados positivos. Además, los errores morfológicos fueron los más frecuentes y los menos frecuentes fueron los semánticos. Finalmente, se concluyó que los alumnos se sienten más cómodos cuando reciben retroalimentación del docente que de sus compañeros.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132818.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.