Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33420
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Vivanco Ríos, Leidy Adriana
De la Fuente Bustamante, María Fernanda
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: De la Fuente Bustamante, M. F. Vivanco Ríos, L. A. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/33420
Abstract: Abstract: This study focuses on analyzing the main effects of feedback between peers and teachers, as well as showing the most common grammatical errors in order to improve students ́ writing skills and understand the effectiveness that this type of feedback generates in their when they learn English as a foreign language.The sample consisted of 29 high school 10th-grade students with 16 women and 13 men. A mixed-method with quantitative and qualitative approaches was used to analyze the sample, accompanied by a pre-test, a post-test, a rubric, and a checklist. Therefore, this research also includes a survey and a feedback-deliveryprocess where 6 paragraphs were written and revised: 3 by peers and 3 by teachers, which allowed to identify the effects of both types of feedback. The results showed a collective negative response after feedback in general; however, it was determined that the negative effect comes mainly towards peer feedback since the feedback provided by the teacher was perceived as more enriching.
Description: Resumen: Este estudio se centra en analizar los principales efectos del feedback entre compañeros y profesores, así como mostrar los errores gramaticales más comunes con el fin de mejorar la escritura de los estudiantes y comprender la efectividad que este tipo de feedback genera en ellos cuando aprenden inglés como lengua extranjera. La muestra estuvo conformada por 29 estudiantes de 10mo grado de secundaria con 16 mujeres y 13 hombres. Para el análisis de la muestra se utilizó un método mixto con enfoques cuantitativos y cualitativos, acompañado de un pre-test, un post-test, una rúbrica y una lista de cotejo. Por ello, esta investigación también incluye una encuesta y un proceso de retroalimentación donde se redactaron 6 párrafos revisados: 3 por pares y 3 por docentes, que permiten identificar los efectos de la retroalimentación de ambos tipos en el grupo de estudiantes. Los resultados mostraron una respuesta negativa colectiva después de la retroalimentación; sin embargo, se determinó que el efecto negativo proviene principalmente de la retroalimentación de los compañeros ya que la retroalimentación brindada por el docente fue más enriquecedora.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=132928.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.