Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/34047
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Flores Peñafiel, Milena Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Flores Peñafiel, M. E. Salcedo Viteri, K. S. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/34047 |
Abstract: | Abstract: The writing process in the context of the EFL is the expression of knowledge and ideas of the individual, where thought is transformed into signs; Consequently, writing is considered one of the fundamental bases for the comprehension and mastery of the language english. In this sense, this research aims to analyze the main differences between teacher feedback, peer correction and its impact on the improvement of morphological, semantic and syntactic errors in EFL writing that usually commit a population of thirty high school students between their fifteen and sixteen years in an Educational Unit located in Machala, Ecuador. The investigation will developed under the quantitative approach, a pre-test and a post-test were applied to the students. These were based on six written activities using teacher feedback and the corrective feedback from peers. It was concluded that, once the feedback from the written test, morphological, syntactic and semantic errors decreased significantly, showing that error correction is positive. |
Description: | Resumen:El proceso de escritura en el contexto del EFL es la expresión de conocimientos, e ideas del individuo, donde el pensamiento se transforma en signos; en consecuencia, la escritura es considerada una de las bases fundamentales para la comprensión y el dominio de la lengua inglesa. En este sentido, la presente investigación tiene como objetivo analizar las principales diferencias entre la retroalimentación del docente, la corrección de los pares y su impacto en el mejoramiento de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura EFL que suelen cometer una población de treinta estudiantes de secundaria entre sus quince y dieciséis años en una Unidad Educativa ubicada en Machala, Ecuador. La investigación se desarrolló bajo el enfoque cuantitativo, se aplicó un pre-test y un post-test a los estudiantes. Estos se basaron en seis actividades escritas utilizando la retroalimentación del docente y la retroalimentación de corrección de los compañeros. Se concluyó que, una vez aplicada la retroalimentación de la prueba escrita, los errores morfológicos, sintácticos y semánticos disminuyeron significativamente, demostrando que la corrección de errores es positiva. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133553.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.