Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37010
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Jaramillo Pontón, Mayra Fernanda
Ramirez Romero, Johana Lisbeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Ramirez Romero, J. L. Jaramillo Pontón, M. F. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37010
Abstract: Abstract: The current investigation titled The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students aimed to analyze the differences between peer and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. To achieve this objective, 16 students from second-year senior high schools participated. This entire investigation was carried out online through a mixed method. The technique employed was a survey and the instruments for data collection were pre and post-tests, student writings, and a questionnaire. The results indicate that the implementation of peer correction and teacher feedback was successful because the students' final average increased, indicating that the students' written skills improved. However, teacher feedback was more effective at detecting semantic, syntactic, and morphological errors because the teacher possessed language mastery. In contrast, despite their efforts, the students were unable to match the teacher's accomplishments in terms of error detection and correction. In addition, it was discovered that all students prefer teacher feedback because they perceive their writing skills improved after receiving it.
Description: Resumen: Esta investigacion titulada 'El rol de la corrección entre pares y la retroalimentación docente en la mejora de las habilidades escritas de los estudiantes de colegio analizó las diferencias entre la retroalimentación entre pares y el maestro y su eficacia para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos. Los participantes fueron 16 estudiantes de segundo de bachillerato. Esta investigación fue realizada en línea utilizando un método mixto. La técnica empleada fue la encuesta y los instrumentos fueron las pruebas previas y posteriores, los escritos de los estudiantes y un cuestionario. Los resultados indican que la implementación de la corrección entre pares y la retroalimentación docente fue exitosa porque el promedio final aumentó. Sin embargo, la retroalimentación docente fue más efectiva para detectar errores semánticos, sintácticos y morfológicos porque el maestro poseía dominio del idioma. En contraste, a pesar de sus esfuerzos, los estudiantes no pudieron igualar los logros del maestro en términos de detección y corrección de errores. Además, se descubrio que todos los estudiantes prefieren la retroalimentación docente porque percibieron que sus habilidades de escritura mejoraron después de recibirla.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=133649.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.