Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37430
Title: | The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students |
Authors: | Arias Córdova, María Olivia Lozada Herrera, Carmen del Rosario |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Lozada Herrera, C. D. R. Arias Córdova, M. O. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37430 |
Abstract: | Abstract:This research is entitled "The role of peer correction and feedback from teachers in improving writing skills in high school students". The The objective is to analyze the differences between peer correction and peer feedback. teacher and its effectiveness to improve morphological, semantic and syntactic errors in the efl writing. This study was conducted in a private institution located in Quito. HE took a sample of 15 second-year high school students, between 16 and 17 years old. HE used a mixed methods approach, with qualitative and quantitative components. For analyze, compare and contrast the information through the instruments, such as a pre-test and a post-test, which allowed determining the variance between them, six paragraphs for determine semantic, syntactic and morphological errors, a survey of students and the teacher to find out their perceptions. The results showed that the teacher feedback is more effective in improving morphological errors, semantics and syntax in EFL writing. In addition, it was the most preferred among the participants. |
Description: | Resumen: Esta investigación se titula "El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación de los maestros en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria". El objetivo es analizar las diferencias entre la corrección de pares y la retroalimentación del maestro y su eficacia para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura de EFL. Este estudio se realizó en una institución privada ubicada en Quito. Se tomó una muestra de 15 alumnos de segundo de Bachillerato, entre los 16 y 17 años. Se utilizó un enfoque de métodos mixtos, con componentes cualitativos y cuantitativos. Para analizar, comparar y contrastar la información a través de los instrumentos, como un pre test y un post-test, lo que permitió determinar la varianza entre ellos, seis párrafos para determinar errores semánticos, sintácticos y morfológicos, una encuesta a los alumnos y al profesor para conocer sus percepciones. Los resultados mostraron que la retroalimentación del maestro es más efectiva para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura de EFL. Además, fue el más preferido entre los participantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134061.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.