Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/47866
Title: | Receiving instant feedback when using prepositions through Grammarly: A case study |
Authors: | Espinoza Celi, Verónica Soledad Soto Flores, Lady Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Soto Flores, L. E. Espinoza Celi, V. S. (2023) Receiving instant feedback when using prepositions through Grammarly: A case study [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/47866 |
Abstract: | Abstract: The present research work entitled: Receiving instant feedback when using prepositions through Grammarly: A case study, aimed to know how the Grammarly tool promotes the use of prepositions in EFL students, as well as to know the perception they have about the integration of this tool. The methodology applied had a mixed approach, using quantitative and qualitative analysis, the population was comprised by a Municipal School of Loja city, with a sample of twenty-four students of the seventh year of General Basic Education. The instruments used during the data collection stage were a pre-test and post-test, an observation sheet, and a student perception survey. The results revealed that the use of Grammarly as a tool to improve the use of prepositions was positive in EFL students. They experienced a significant transformation in their understanding and application of prepositions. In addition, they were able to markedly improve their writing skills and develop independence and responsibility in their own learning process. |
Description: | Resumen: El presente trabajo investigativo titulado: Recibiendo retroalimentación instantánea al usar preposiciones a través de Grammarly: Un estudio de caso, tuvo como objetivo conocer cómo la herramienta Grammarly fomenta el uso de preposiciones en estudiantes de EFL, además conocer la percepción que tienen sobre la integración de esta herramienta. La metodología aplicada tuvo un enfoque mixto, empleando el análisis cuantitativo y cualitativo, la población estuvo comprendida por una Escuela Municipal de la ciudad de Loja, con una muestra de veinticuatro estudiantes del séptimo año de Educación General Básica. Los instrumentos utilizados durante la etapa de recolección de datos fueron una preprueba y una post prueba, una hoja de observación y una encuesta de percepción de los estudiantes. Los resultados revelaron que el uso de Grammarly como herramienta para mejorar el uso de las preposiciones fue positivo en los estudiantes de EFL. Ellos experimentaron una transformación significativa en su comprensión y aplicación de las preposiciones. Además, pudieron mejorar notablemente sus habilidades de escritura y desarrollar independencia y responsabilidad en su propio proceso de aprendizaje. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136668.TITN. |
Appears in Collections: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.