Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51280
Title: Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Carvajal Quími, Marfisa Solange
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Carvajal Quími, M. S. Morocho Pintado, C. K. (2023) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/51280
Abstract: Abstract: This research study investigates the linguistic and emotional factors that influence the experiences of EFL (English as a Foreign Language) students in a public educational institution in Guayaquil. The study involved 40 EFL students in their first year of senior high school and two English teachers with varying levels of experience. A mixed method approach was employed, combining quantitative data from student s and teacher s surveys, classroom observations, and qualitative data from student s interviews. The results revealed several linguistic factors that impacted students' oral communication skills, such as difficulties in expressing themselves, vocabulary limitations, grammar challenges, lack of confidence, and limited use of complex structures. Emotional factors, including fear of making mistakes, pressure to perform, and anxiety, also influenced students' experiences in the classroom. These findings highlight the need for instructional strategies that promote vocabulary expansion, effective grammar instruction, and the creation of a supportive learning environment. Recommendations for improving students' linguistic and emotional experiences are discussed. Overall, this study focuses on the key factors influencing EFL students' learning journey and provides insights for educators and policymakers in enhancing English language education.
Description: Resumen: Este estudio investiga los factores lingüísticos y emocionales que influyen en los estudiantes de EFL en una institución educativa de Guayaquil. En el estudio participaron 40 estudiantes de primer año de bachillerato y dos profesores. Se empleó un enfoque de método mixto, combinando datos cuantitativos de encuestas, observaciones en clase y datos cualitativos de entrevistas a estudiantes. Los resultados revelaron factores lingüísticos que influenciaban el desarrollo oral de los alumnos, como dificultades para expresarse, limitaciones de vocabulario, problemas gramaticales y uso limitado de estructuras gramaticales. Los factores emocionales, como el miedo a cometer errores, la presión y la ansiedad, también influyeron en las experiencias de los estudiantes. Estos resultados exponen la necesidad de estrategias de enseñanza que promuevan la ampliación del vocabulario, la enseñanza eficaz de la gramática y la creación de un entorno de aprendizaje propicio. Se discuten recomendaciones para mejorar las experiencias lingüísticas y emocionales de los estudiantes. En conjunto, este estudio se enfoca en los factores clave que influyen el aprendizaje de estudiantes de inglés y ofrece ideas a educadores para mejorar la enseñanza del inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=136942.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.