Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52665
Title: Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program
Authors: Nesterenko, Nina Alexandrovna
Gonza Salinas, Jessica Gisela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2024
Citation: Gonza Salinas, J. G. Nesterenko, N. A. (2024) Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teaching Training Program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/52665
Abstract: Abstract: The present study, which focuses on the Systematization of Pedagogical Experiences in the EFL Teacher Training Programme. So its objective is to reflect and analyze the positive and negative pedagogical aspects of pre-professional practices as an EFL teacher at the basic and high school levels. The study was carried out in two phases. In the first phase, as an observer teacher, analyzed three videos of basic education classes and three videos of baccalaureate. In the second phase, as main teacher of the Educational Unit of the Milenio Guayzimi, three basic education lesson plans and three high school class plans. The instruments used for systematization They were class plans, videos and memories from previous semesters. For the analysis, applied a qualitative method. Taking into account the four pedagogical aspects of planning, linguistic aspects, learning management and methodology, were carried out reflections with scientific support for each of these aspects. In conclusion, the systematization of practices provides teachers in training with an analysis critical that generates solutions to the problems encountered in language teaching English.
Description: Resumen:El presente estudio, que se centra en la Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el Programa de Formación Docente de EFL. De manera que su objetivo es reflexionar y analizar los aspectos pedagógicos positivos y negativos de las prácticas pre profesionales como docente de EFL en los niveles de educación básica y bachillerato. El estudio se realizó en dos fases. En la primera fase, como profesor observador, se analizaron tres vídeos de clases de educación básica y tres vídeos de clases de bachillerato. En la segunda fase, como profesor principal de la Unidad Educativa del Milenio Guayzimi, se seleccionaron tres planes de clase de educación básica y tres planes de clase del nivel bachillerato. Los instrumentos utilizados para la sistematización fueron planes de clase, videos y memorias de semestres anteriores. Para el análisis se aplicó un método cualitativo. Tomando en cuenta los cuatro aspectos pedagógicos de planeación, aspectos lingüísticos, gestión del aprendizaje y metodología, se realizaron reflexiones con sustento científico para cada uno de estos aspectos. En conclusión, la sistematización de las prácticas proporciona a los docentes en formación un análisis crítico que genera soluciones a los problemas encontrados en la enseñanza del idioma inglés.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=138857.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.