Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55299
Title: | Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Barzallo Campoverde, Ana Lissette |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Barzallo Campoverde, A. L. Salcedo Viteri, K. S. (2024) Factors that influence high school students' English oral communication skills in Ecuadorian face-to-face learning environments [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/55299 |
Abstract: | Abstract: This research focused on examining the elements that affect the competencies oral expression of secondary school students in English. The purpose was to identify the linguistic and emotional challenges that impact oral communication skills in in-person educational environments for high school students. The study was carried out in a public secondary educational institution located in the province of El Oro, using a mixed methods approach that incorporated quantitative and qualitative analyses. The sample It consisted of forty first-year high school students and four English teachers as a foreign language. The data collection instruments included a questionnaire for students, another for teachers, a semi-structured interview and a observation sheet. The data were systematized and organized in two tables, and the Results obtained were analyzed. Furthermore, the findings indicated that the factors Linguistics had a significant impact on the oral communication skills of the students. Specifically, the lack of vocabulary was identified as the aspect more outstanding linguistic ability, while the willingness to speak in English and the blocking of students when speaking in English were established as emotional factors most influential on students. |
Description: | Resumen:Esta investigación se enfocó en examinar los elementos que inciden en las competencias de expresión oral de estudiantes de secundaria en inglés. El propósito fue identificar los desafíos lingüísticos y emocionales que impactan las habilidades de comunicación oral en entornos educativos presenciales para estudiantes de secundaria. El estudio se llevó a cabo en una institución educativa secundaria pública ubicada en la provincia de El Oro, utilizando un enfoque de métodos mixtos que incorporó análisis cuantitativos y cualitativos. La muestra consistió en cuarenta estudiantes de primer año de secundaria y cuatro profesores de inglés como lengua extranjera. Los instrumentos de recolección de datos incluyeron un cuestionario para estudiantes, otro para docentes, una entrevista semiestructurada y una ficha de observación. Los datos fueron sistematizados y organizados en dos tablas, y los resultados obtenidos fueron analizados. Además, los hallazgos indicaron que los factores lingüísticos tuvieron un impacto significativo en las habilidades de comunicación oral de los estudiantes. Específicamente, la carencia de vocabulario se identificó como el aspecto lingüístico más sobresaliente, mientras que la disposición a hablar en inglés y el bloqueo de los estudiantes cuando hablan en inglés se establecieron como los factores emocionales más influyentes en los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=139975.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Comunicación Social |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.