Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20645
Title: Teachers and students´ perceptions on the factors that influence on the development of students’ writing skills when using the Content and Language Integrated Learning Approach (CLIL): a case of a bilingual school.
Authors: Vargas Saritama, Alba Bitalina
Rojas González, Livington Javier
Keywords: Escolares – Escritura – Habilidades
Docentes – Retroalimentación
Magister en pedagogía para la enseñanza del inglés como lengua extranjera - Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2017
Citation: Rojas González Livington Javier. (2017). Teachers and students´ perceptions on the factors that influence on the development of students’ writing skills when using the Content and Language Integrated Learning Approach (CLIL): a case of a bilingual school. (Trabajo de Titulación de Magister en Pedagogía para la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera ). UTPL, M,achala
Abstract: This study aimed to determine whether factors like teachers’ inadequate training, inappropriate feedback and unwillingness to write have influenced the development of students’ writing skills in a context where the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach has been used. Furthermore, the students´ achievement level in writing skill through the First Certificate English (FCE) test can be determined. The sample included 62 students and 3 EFL teachers from three 3rd year International Baccalaureate classes at a private high school in the city of Machala, El Oro Province. The data was gathered by applying a questionnaire to both teachers and students. To corroborate the information given by the participants, class observations and interviews for the English teachers and school authorities were carried out. The findings show that the students’ writing proficiency level is low; moreover, the lack of meaningful and direct feedback and the scarce availability of CLIL material have affected students’ writing performance. Although most teachers are English native speakers graduated in teaching English, they lack training in CLIL implementation
Description: Esta tesis tuvo por objeto establecer si factores como la falta de entrenamiento de los profesores, retroalimentación inapropiada o renuencia a escribir han influido en el desarrollo de las habilidades de escrituras de los estudiantes en un contexto donde el Aprendizaje Integrado de Contenidos e Idiomas (CLIL) ha sido usado. También apunto a determinar el nivel de competencia de los estudiantes con relación a sus habilidades de escritura a través de los resultados del Primer Certificado en Ingles (FCE). La muestra incluyo 62 estudiantes y tres profesores de tres cursos del Bachillerato Internacional correspondiente al tercer año de un colegio privado localizado en la ciudad de Machala en La Provincia de el Oro. Los datos fueron recogidos a través del uso de dos cuestionarios uno para los profesores y otro para los alumnos. Para corroborar la información proporcionada por los participantes, se realizaron observaciones de clases y entrevistas a los profesores de Inglés y a las autoridades del colegio. Los resultados muestran que el nivel de competencia de los estudiantes en escritura es bajo; además, la falta de retroalimentación directa y significativa y la escaza disponibilidad de material CLIL ha afectado el desarrollo de la destreza de escritura. Aunque, la mayoría de profesores son nativos y graduados en enseñanza del idioma Inglés, carecen de capacitación en la implementación de CLIL.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/20645
Appears in Collections:Maestría en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rojas González, Livington Javier.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.