Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26192
Title: | The effects of augmented reality to improve EFL learners vocabulary in private high schools |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Ludeña Piedra, María Eduarda. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Ludeña Piedra, M. E. Morocho Cuenca, E. L. (2020) The effects of augmented reality to improve EFL learners vocabulary in private high schools [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26192 |
Abstract: | Abstract: This research is aimed at investigating the use of augmented reality (AR) in English lessons as a tool for students to increase their motivation to learn English vocabulary and to know their attitude towards learning and thereby having an impact upon their academic achievement. In order to analyze the effects of AR, both qualitative and quantitative methods were used. The data was collected through the use of a pre-test and a post-test, an open-ended questionnaire, and class observations. The sample consisted of 19 students between 13 to 15 years old from the city of Loja, Ecuador. Most of them showed an intermediate English level and were taught eight lessons using AR technology, each class lasted 45 minutes. Based on the results, most of the students improved their scores after learning through the use of AR, and they felt more motivated to participate and work in class with this technological tool. In addition, their attitude towards learning vocabulary was positive since they felt that AR facilitated comprehension of meaning and correct pronunciation of words, and lessons became very entertaining. |
Description: | Resumen: Este estudio tiene como objetivo investigar el uso de la realidad aumentada (RA) en las clases de inglés como herramienta para que los estudiantes aumenten su motivación para aprender el vocabulario en inglés y conocer su actitud hacia el aprendizaje, lo que repercutirá en sus logros académicos. Para analizar los efectos de la RA, se utilizaron métodos cualitativos y cuantitativos. Los datos se recopilaron mediante el uso de una prueba previa y posterior, un cuestionario abierto y observaciones en clase. La muestra consistió en 19 estudiantes de entre 13 y 15 años de la ciudad de Loja, Ecuador. La mayoría de ellos mostraron un nivel de inglés intermedio y se les enseñó ocho lecciones usando RA, cada clase duró 45 minutos. En base a los resultados, la mayoría de los estudiantes mejoraron sus puntuaciones y se sintieron más motivados para participar y trabajar en clase con esta herramienta tecnológica. Además, su actitud hacia el aprendizaje del vocabulario fue positiva, ya que consideraron que la RA facilitaba la comprensión del significado y la correcta pronunciación de las palabras. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=123706.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.