Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26484
Title: | The effect of input-based and output-based tasks on the improvement of students writing skills in the EFL classroom. |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa López Ganán, Pamela María |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | López Ganán, P. M. Toro Gallardo, L. V. (2020) The effect of input-based and output-based tasks on the improvement of students writing skills in the EFL classroom. [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26484 |
Abstract: | Abstract: The present study investigated the effect of input and output based tasks on improving students' writing skills in the EFL classroom. To this end, a comparison was developed between the CR (awareness) group as part of input-based task and the DIG (dictogloss) group as an outputs or outcome-based task. Before carrying out the experimental part, the researcher divided the 10 participants into two groups at random, into two instructional groups. The CR group (awareness) with 5 students and the DIG group (dictogloss) subdivided into two groups, the first of two participants and the second of three participants. The instructional treatment took place in 8 sessions, for approximately one month. After analyzing the results through a student's T-test, the results showed individual performance in each treatment group. In that performance, there was no significant evidence that one group outperformed the other. Although results-based tasks received higher scores in the post-test session. However,. |
Description: | Resumen: El presente estudio investigó el efecto de las tareas basadas en entradas y salidas en la mejora de las habilidades de escritura de los estudiantes en el aula EFL. Con este fin, se desarrolló una comparación entre el grupo CR (concientización) como parte de tarea basada entradas y el grupo DIG (dictogloss) como una tarea basada en salidas o resultados. Antes de llevar a cabo la parte experimental, el investigador dividió a los 10 participantes en dos grupos al azar, en dos grupos de instrucción. El grupo CR (concientización) con 5 estudiantes y el grupo DIG (dictogloss) subdividido en dos grupos, el primero de dos participantes y el segundo de tres participantes. El tratamiento de instrucción tuvo lugar en 8 sesiones, durante aproximadamente un mes. Después de analizar los resultados a través de una prueba T- del estudiante, los resultados mostraron un desempeño individual en cada grupo de tratamiento. En ese desempeño, no hubo evidencia significativa de que un grupo superara al otro. Aunque las tareas basadas en resultados recibieron puntuaciones más altas en la sesión posterior a la prueba. Sin embargo,. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124017.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.