Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26490
Title: | Evaluation of an English language program to identify the elements of the Curriculum. A case study of a public high school in Ecuador |
Authors: | Camacho Minuche, Gina Karina Narvaéz Chica, Sandra Silvana. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Narvaéz Chica, S. S. Camacho Minuche, G. K. (2020) Evaluation of an English language program to identify the elements of the Curriculum. A case study of a public high school in Ecuador [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26490 |
Abstract: | Abstract: The new English curriculum in Ecuador has been implemented since 2016 by the Ministry of Education and it is necessary for English teachers to consider it to evaluate the English program of public institutions to identify the elements of the curriculum and analyze our reality to carry out appropriate changes to improve our teaching practice and provide an effective program. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the English program in a public institution based on the perceptions of teachers and students. This case study used quantitative and qualitative methods. The instruments used for data collection included questionnaires and a checklist. The results showed that teachers and students consider English as a useful subject for personal and academic purposes. However, the program requires improvements related to resources, management and administration since there is no financial support. It is recommended to ask parents for their support and take into account some important aspects such as the size of the class and intensity of the program before it is implemented. |
Description: | Resumen: El nuevo currículo de Inglés en Ecuador ha sido implementado desde el 2016 por el Ministerio de Educación y es necesario que los profesores de Inglés lo consideren para evaluar el programa de Inglés de las instituciones públicas para identificar los elementos del currículo y analizar nuestra realidad para realizar cambios adecuados para mejorar nuestra practica de enseñanza y proporcionar un programa efectivo. El propósito de este estudio es evaluar la efectividad del programa de inglés en una institución pública basada en las percepciones de profesores y estudiantes. Este estudio de caso utilizó los métodos cuantitativo y cualitativo. Los instrumentos usados para la recolección de datos incluyeron cuestionarios y lista de verificación. Los resultados demostraron que profesores y estudiantes consideran el inglés como una materia útil para propósitos personales y académicos. Sin embargo, el programa requiere mejoras relacionadas con recursos, manejo y administración ya que no existe apoyo financiero. Se recomienda solicitar a los padres de familia el apoyo y tomar en cuenta algunos aspectos importantes como el tamaño de la clase e intensidad del programa antes de ser implementado. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124023.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.