Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26565
Title: | Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum. A case study of a Private high school in Ecuador |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Bravo Jiménez, Claudia Johanna. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Bravo Jiménez, C. J. Morocho Cuenca, E. L. (2020) Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum. A case study of a Private high school in Ecuador [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26565 |
Abstract: | Abstract:Research related to curriculum evaluation of English as a Foreign Language programs in Ecuador is scarce. Consequently, studies that evaluate the effectiveness of such programs are needed. For that reason, the theme of this study is the Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum in a private high school in Ecuador. The purpose of this research is to evaluate the effectiveness of an English language program based on teachers' and students' perceptions. Three teachers and five students from a private high school in the city of Loja participated in this research. The study was conducted using qualitative and quantitative methods. The methodological design included needs and situational analysis, taking into account societal, institutional, teacher, and learner factors. Data was collected through four questionnaires: needs analysis, situational analysis, teaching conditions, and principles and types of language assessment. Results were categorized and analyzed quantitatively and qualitatively. Findings revealed that overall the students' needs are considered into the curriculum development. Likewise, the environmental factors and the teaching conditions of the high school had positively impacted the EFL curriculum. |
Description: | Resumen:La investigación relacionada con la evaluación curricular de los programas de inglés como lengua extranjera en Ecuador es escasa. En consecuencia, se necesitan estudios que evalúen la efectividad de dichos programas. Por esa razón, el tema de este estudio es la Evaluación de un Programa de Idioma Inglés para identificar los Elementos del Currículo en una escuela secundaria privada en Ecuador. El propósito de esta investigación es evaluar la efectividad de un programa de inglés basado en las percepciones de profesores y estudiantes. En esta investigación participaron tres profesores y cinco estudiantes de un colegio privado de la ciudad de Loja. El estudio se realizó utilizando métodos cualitativos y cuantitativos. El diseño metodológico incluyó necesidades y análisis de la situación, teniendo en cuenta factores sociales, institucionales, docentes y de aprendizaje. Los datos se recopilaron a través de cuatro cuestionarios: análisis de necesidades, análisis de situación, condiciones de enseñanza y principios y tipos de evaluación del lenguaje. Los resultados se categorizaron y analizaron cuantitativa y cualitativamente. Los resultados revelaron que, en general, las necesidades de los estudiantes se tienen en cuenta en el desarrollo del plan de estudios. Asimismo, los factores ambientales y las condiciones de enseñanza de la escuela secundaria habían impactado positivamente el plan de estudios de EFL. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124097.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.