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Title: Comunicación 2.0 en las principales empresas del sector industrial del Ecuador
Authors: Yaguache Quichimbo, Jenny Jovita.
Mendieta Orbe, José Miguel.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Mendieta Orbe, J. M. Yaguache Quichimbo, J. J. (2020) Comunicación 2.0 en las principales empresas del sector industrial del Ecuador [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26644
Abstract: Abstract: The research carried out had the objective of analyzing the strategic communication The research carried out had the objective of analyzing the strategic communication management 2.0 developed by the main companies in the industrial sector of Ecuador.For the analysis, we worked with 10 companies, in order to analyze social media. Consequently, the level of growth, engagement, presence and impact in the environment was established with the use of the technological tool FanPage Karma. The results show that the Oriental and Bioalimentar companies have communicative effectiveness on the website, while the Ingenio San Carlos has greater efficiency in the communication strategy applied on Facebook and Twitter.Therefore, it is evident that in these companies strategic communicative value is produced in view of the fact that they maintain interaction with the various users. Furthermore, they acquire knowledge about their interests with reference to the services and products they offer, without having to invest too much. So communication 2.0 is an elementary tool that allows us to know the aspects that must be improved to optimize results.
Description: Resumen: La investigación elaboradatuvoel objetivo de analizar la gestión de comunicación estratégica 2.0 que desarrollan las principales empresas del sector industrial del Ecuador.Para el análisis se trabajó con 10 empresas, a finde analizar los medios sociales. Por consiguiente, seestablecióel nivel de crecimiento, engagement, presencia e impacto en el medio con el uso dela herramienta tecnológica FanPage Karma. Los resultados muestran que las empresas Oriental yBioalimentar tienen eficacia comunicativa en el sitio Web, mientras que el Ingenio San Carlos posee mayor eficiencia en la estrategia comunicativa aplicada en Facebook y Twitter.Por tanto, se evidenciaque en estas empresas se produce valor estratégico comunicativo en vista de que mantienen lainteracción con los diversos usuarios. Además,adquieren conocimiento sobre sus intereses con referencia a los servicios y productos que ofrecen, sin tener que invertir demasiado. Por lo que la comunicación 2.0 es una herramienta elemental que permite conocer los aspectos que deben mejorarse para optimizar los resultados.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124180.TITN.
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