Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26663
Title: Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum: A Case Study of a public High school in Ecuador.
Authors: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Curay Moreta, Leidy Silvana.
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2020
Citation: Curay Moreta, L. S. Cabrera Solano, P. A. (2020) Evaluation of an English Language Program to identify the Elements of the Curriculum: A Case Study of a public High school in Ecuador. [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26663
Abstract: Abstract:This investigation titled Evaluation of an English Language Program to Identify the Elements of the curriculum: a case study of a public High school in Ecuador is aimed at evaluating the usefulness of a particular language program. This research was conducted using a sample of five EFL students and five EFL teachers from a high school located in Joya de Los Sachas , Ecuador. A mixed-method approach was applied to develop this investigation. Surveys with close and open-ended questions were administered to the sample. The surveys were administered to gather information about the teachers and learners perceptions concerning the aspects that intervene in the development of the language curriculum and the assessment process applied in the institution. After gathering data from the instruments, the results were analyzed, interpreted and inferred, these lead to the conclusion that the teachers do not have a wide knowledge of the elements of the EFL curriculum and how these should be applied to foster an appropriate teaching -learning process. Consequently, EFL learners cannot reach the desired EFL outcomes.
Description: Resumen:Esta investigación titulada Evaluación de un programa de lenguaje de Inglés para identificar los elementos del currículo: un caso de estudio en un colegio público de Ecuador estuvo direccionada a evaluar la utilidad de un programa de lenguaje en particular. Esta investigación se realizó con una población de cinco estudiantes y cinco profesores de un colegio público en La Joya de los Sachas Ecuador Se empleó un método mixto para recopilar los datos, se administraron encuestas con preguntas cerradas y abiertas. Las encuestas fueron administradas para recopilar información sobre las percepciones de los profesores y alumnos sobre los aspectos que intervienen en el desarrollo preciso del currículo de idiomas y el proceso de evaluación aplicado en la institución. Los resultados fueron analizados, interpretados e inferidos. Los resultados indicaron que los profesores no tienen un amplio conocimiento de los elementos del curriculum ecuatoriano para la enseñanza de Inglés y como este debe ser aplicado para fomentar el proceso de enseñanza aprendizaje adecuado. Por consiguiente, los estudiantes de Inglés como lengua extranjera no pueden alcanzar los resultados deseados.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124200.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.