Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26761
Title: | Learning Strategies to improve students pronunciation |
Authors: | Benitez Correa, Carmen Delia Calero Romo, Leticia Estefanía. |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Calero Romo, L. E. Benitez Correa, C. D. (2020) Learning Strategies to improve students pronunciation [Tesis de Postgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/26761 |
Abstract: | Abstract:This study on Pronunciation Learning Strategies (PLS) to improve pronunciation has the purpose of improving pronunciation in the target language. The participants in the study were high school students whose ages were about 14 to 15 years old, they have been in contact with the language for about 8 to 9 years. The research questions are What aspects of pronunciation can be improved by the application of PLS? and which PLS are wellaccepted by the participants? The study was a mixed research, a questionnaire, and a pre and post-test to compare and record the improvement in students' pronunciation were used. The results from the pre and post-test showed that PLS helped improve fluency, intonation, and accuracy student s level; from the second instrument which was a questionnaire, the information gathered shows that students prefer practicing English pronunciation by using the strategy of finding out a target language pronunciation. From the research, it is concluded that the use of Pronunciation Learning Strategies improves fluency in participants and that they prefer to use activities like songs, tongue twisters, and dialogues during class time. |
Description: | Resumen:El estudio sobre las Estrategias de Aprendizaje de Pronunciación (PLS) para optimizar la pronunciación en el idioma inglés. Los participantes del estudio fueron estudiantes de secundaria de edades entre 14 a 15 años, quienes han teniendo contacto con el idioma durante unos 8 a 9 años. Las preguntas de investigación son ¿Qué aspectos de la pronunciación se pueden mejorar mediante la aplicación de PLS? y qué PLS son aceptados por los participantes? Fue una investigación mixta; un cuestionario y una prueba previa y posterior fueron usados para comparar y registrar la mejora en la pronunciación de los estudiantes. Los resultados mostraron que PLS ayudó a mejorar la fluidez, la entonación y la precisión en la pronunciación de los estudiantes; el segundo instrumento fue un cuestionario, la información recopilada muestra que los estudiantes prefieren practicar pronunciación en inglés mediante el uso de la estrategia de averiguar la pronunciación del idioma. De la investigación, se concluye que el uso de estrategias de aprendizaje de pronunciación mejora la fluidez y los participantes prefieren utilizar actividades como canciones, trabalenguas y diálogos durante las clases. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=124302.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros Mención Enseñanza |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.