Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29731
Title: La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales y matemática, estudio realizado en la Unidad Educativa Jorge Álvarez del cantón Píllaro, provincia Tungurahua durante el periodo lectivo 2021-2022
Authors: Sánchez Romero, José Edmundo
Paredes Constante, Katherine Elizabeth
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Paredes Constante, K. E. Sánchez Romero, J. E. (2022) La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales y matemática, estudio realizado en la Unidad Educativa Jorge Álvarez del cantón Píllaro, provincia Tungurahua durante el periodo lectivo 2021-2022 [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29731
Abstract: Abstract:During the teaching practice, knowledge must be developed, looking for the tools that make it possible to easily reach the learning, for this purpose this research study is proposed: The continuous training of the baccalaureate teacher of experimental sciences and mathematics, carried out in the Educational Unit Jorge Álvarez canton Píllaro, province of Tungurahua. This research determines the level of knowledge that teachers have in relation to the management of the Baccalaureate curriculum, to achieve the objective proposed in the research. Promote the continuous training of the high school teacher of experimental sciences and mathematics through the application of the updated curriculum in the educational institution to provide a quality education. In addition, the theoretical and scientific foundation of the variables of the subject, applying a methodology with qualitative and quantitative approaches, the basic modalities of field, bibliographic or documentary research, the level is descriptive, the teaching methods, with the technique participatory called survey by means of a questionnaire of questions to 10 teachers. The results will be analyzed for discussion, and finally concluding that the application of the curriculum improves performance.
Description: Resumen: Durante la práctica docente se debe desarrollar los conocimientos, buscando las herramientas que posibiliten llegar con facilidad con los aprendizajes, para ello se plantea este estudio de investigación: La formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales y matemática, realizado en la Unidad Educativa Jorge Álvarez cantón Píllaro, provincia de Tungurahua. Esta investigación determina el nivel de conocimiento que tienen los maestros en relación al manejo del currículo de Bachillerato, para alcanzar el objetivo propuesto en la investigación. Promover la formación continua del docente de bachillerato de ciencias experimentales y matemática mediante la aplicación del currículo actualizado en la institución educativa para brindar una educación de calidad. Además de la fundamentación teórica y científica de las variables del tema, se aplica una metodología con los enfoques cualitativo y cuantitativo, las modalidades básicas de la investigación de campo, bibliográfica o documental, el nivel es descriptivo, los métodos de enseñanza, con la técnica participativa denominada encuesta mediante un cuestionario de preguntas a docentes. Los resultados serán analizados para la discusión, y finalmente concluyendo que la aplicación del currículo mejora el rendimiento.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128786.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.