Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29862
Title: The role of peer correction and teacher feedback in theimprovement of writing skills in high school students
Authors: Morocho Pintado, Cristina Kathalina
Sarmiento Mendia, Wilson Freddy
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Sarmiento Mendia, W. F. Morocho Pintado, C. K. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in theimprovement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29862
Abstract: Abstract: The present investigation titled The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students aims to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing.This study was conducted in a private bilingual institution in Machala, and the participants were 30 second-year seniorhigh school students with a level ofEnglishB1. The entire investigative process was conducted through a mixed approach, collecting quantitative and qualitative data via survey and observation research techniques. The data collection instruments werethe students' writings throughout the research process, and the data analysis instruments werea pre-test, post-test, peer feedback checklist, and student surveys.The results reveal that peer feedback was less effective at detecting and correcting students' errors than teacher feedback and all students preferredteacher corrective feedback because they are already familiar with it and teacher feedback providedadditional information throughout the research process that has enabled them to improve their writingskills, as evidenced by the pre-and post-test.
Description: Resumen: La presente investigación titulada El papel de la corrección de paresy la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria tiene como objetivo analizar las diferencias entre la corrección de pares y la retroalimentación del maestro y su eficacia para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura EFL. Este estudio se realizó en una institución privada bilingüe en Machalay los participantes fueron 30 estudiantes B1 de segundo de bachillerato. Durante la investigación se empleóun enfoquemixto, recopilando datos cuantitativos y cualitativos mediante técnicas de investigación de encuestas y observación. Los instrumentos fueron los escritos de los estudiantes,pre-test, post test, peer feedback checklist y encuestas. Los resultados revelanque la retroalimentación de los compañeros fue menos efectiva para detectar y corregir los errores de los estudiantes que la retroalimentación del maestro y todos los estudiantes prefirieron la retroalimentación correctiva del maestro porque ya están familiarizados con ella y se evidencio que proporcionoinformación adicionaldurante la investigación lo que les permitiómejorar su escritur.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128948.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.