Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29891
Title: | Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program |
Authors: | Nesterenko, Nina Aleksandrovna Barros Ochoa, Jenny Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Barros Ochoa, J. E. Nesterenko, N. A. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29891 |
Abstract: | Abstract: This Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program has been developed with the purpose of analyzing and extracting learning from the teaching of English in our educational context. These practices were carried out in a Fiscomisional School,located in Santo Domingo de los Colorados city, where the observation of classes aimed at students of the primary and high school education level was carried out. On the other hand, the internship as main teacher was carried out through the design and application of lesson plans in a virtual environment with the participation of students from other educational institutions. The information of these phases was collected through observation sheets, lesson plans and final reports of the practice. The final conclusion that has been reached is that teachers have marked weaknesses related to daily planning and this, by extension, affects the development of students' communication skills. In addition, it was shown that the use of a lesson plan that takes into account current teaching methods and strategies have better results in the attention and learning of students. |
Description: | Resumen: La presente Sistematización de Experiencias Pedagógicas en el programa de formación docente de EFL ha sido desarrollada con el propósito de analizar y extraer aprendizajes de la enseñanza del inglés en nuestro contexto educativo. Estas prácticas se llevaron a cabo en una Unidad Educativa Fiscomisional, ubicada en la ciudad de Santo Domingo, en donde se realizó la observación de clases dirigidas a estudiantes de primaria y bachillerato. Por otro lado, las prácticas de docente principal se realizaron mediante el diseño y aplicación de planes de clase en un entorno virtual con la participación de estudiantes pertenecientes a otras instituciones educativas. La información de estas fases fuerecolectada a través de fichas de observación, planes de clase e informes finales de la práctica. La conclusión final es que existen debilidades en cuanto a planificación diaria y esto por extensión, afecta el desarrollo de las habilidades comunicativas de los estudiantes. Además, se demostró que el uso de un plan de clase que tome en cuenta métodos y estrategias actualizadas tienen mejores resultados en la atención y aprendizaje de los estudiantes. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128973.TITN. |
Appears in Collections: | Ciencias de la Educación Mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.