Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29945
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Checa Enríquez, Lynda Francia
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Checa Enríquez, L. F. Solano Jaramillo, L. M. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29945
Abstract: Abstract: The present work focused on systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program. The purpose of this study was to analyze how experiences and systematization processes support the development of training teachers and their professional practices. It was divided into two main pre professional practices, since the first one was the observation that took place at a private school, which is located in Conocoto, the average number of students was 25 and they belonged to 8th, 9thand 10thyearsof basic education. Moreover, the second pre-professional practice was as a main teacher in a public high school,which is located in Conocoto, the average number of students was 40; in this high school, the main activities were to do the lesson planning and to teach students of baccalaureate. The methodology used was observation in basic education and direct method and communicative approach in baccalaureate. The instruments mostly used were questionnaires and worksheets. It is concluded that systematization of experiences, in fact supports the teachers developmentgreatly.
Description: Resumen: El presente trabajo se centró en la sistematización de las experiencias pedagógicas en el programa de formación docente de EFL, el objetivo fueanalizar cómo las experiencias y los procesos de sistematización apoyan el desarrollo de los docentes en formación y sus prácticas profesionales. Se dividió en dos prácticas pre-profesionales principales, ya que la primera fue la observación que se llevó a cabo en elcolegio particularque está ubicado en Conocoto, el número promedio de alumnosfue de 25 y pertenecían al 8º,9º y 10º de educación básica. Por otra parte, la segunda práctica pre-profesional fue como docente titular en el colegio fiscallocalizado en Conocoto, el número promedio de alumnos fue de 40; en este colegio, las principales actividades fueron planificar y dar clasesa los estudiantes de bachillerato. La metodología utilizada fue la observación en educación básica y el método directo yenfoque comunicativo en bachillerato. Los instrumentos más utilizados fueron cuestionarios y hojas de trabajo. Se concluye que la sistematización de experiencias, de hecho, apoya en gran medida el desarrollo de los docentes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129018.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.