Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/70998
Title: | El uso de Wordwall y Storyjumper como estrategia didáctica para el desarrollo de la comunicación escrita en Educación General Básica |
Authors: | Galarza Ramírez, Verónica Cecilia Moron Rodríguez, Victor Daniel |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Moron Rodríguez, V. D. Galarza Ramírez, V. C. (2025) El uso de Wordwall y Storyjumper como estrategia didáctica para el desarrollo de la comunicación escrita en Educación General Básica [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/70998 |
Abstract: | Abstract: When students fail to master word identification based on their accentuation and correct spelling, this becomes a challenge that hinders written communication; however, this problem can be addressed through the pedagogical incorporation of ICTs. This research begins by following this approach, the main focus of which is the use of Wordwall and Storyjumper as a teaching strategy for developing written communication in Basic General Education. The main objective is to determine teaching strategies using these technological tools to improve this skill in tenth-year Basic General Education students at Bethel del Valle School. A mixed approach will be applied to enable the collection of quantitative and qualitative data from twenty tenth-grade students and two language and literature teachers. A correlation will be achieved between the initial and final states to establish that Wordwall promotes the correct application of stress on the last syllable (acute), second-to-last syllable (grave), third-to-last syllable (esdrújula), and third-to-last syllable (sobreesdrújula) of words, and that Storyjumper facilitates the effective application of acquired knowledge. |
Description: | Resumen: Cuando los estudiantes no dominan la identificación de las palabras según su acentuación y la grafía correcta se manifiesta una falencia que dificulta la comunicación escrita; sin embargo, esta problemática puede ser tratada mediante la incorporación pedagógica de las TIC. Esta investigación empieza siguiendo este enfoque cuyo tema principal es el uso de Wordwall y Storyjumper como estrategia didáctica para el desarrollo de la comunicación escrita en la Educación General Básica, estableciendo como objetivo principal determinar estrategias didácticas mediante el empleo de estas herramientas tecnológicas para mejorar esta habilidad en los estudiantes del décimo año de Educación General Básica del Colegio Bethel del Valle. Se aplicará un enfoque mixto que viabilice la recolección de los datos cuantitativos y cualitativos de veinte estudiantes del décimo año de EGB y dos docentes de Lengua y Literatura, logrando una correlación entre el estado inicial y final para establecer que Wordwall favorece la aplicación correcta del acento en la última sílaba (aguda), penúltima sílaba (grave), antepenúltima sílaba (esdrújula) y trasantepenúltima sílaba (sobreesdrújula) de las palabras, y que Storyjumper facilita la aplicación eficaz de los conocimientos adquiridos. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145931.TITN. |
Appears in Collections: | MAESTRÍA EN EDUCACIÓN, MENCIÓN GESTIÓN DEL APRENDIZAJE MEDIADO POR TIC |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.