Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32129
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Mosquera Morocho, Mónica Salome
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Mosquera Morocho, M. S. Morocho Cuenca, E. L. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32129
Abstract: Abstract: This research is called The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students focusing on their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The research was carried out in a high school in Puyo city, Ecuador, where a group of 26 second-year high school students with an A2 level of English were taken as a sample. A mixed-method was applied with qualitative and quantitative approaches. The instruments used to collect data were a pre and post-test to measure students knowledge concerning semantic, syntactic and morphological errors; a teacher s rubric, a peer-feedback checklist to provide feedback to the six different paragraphs which were written by the students, and a survey to know the students perceptions about the efficacy of peers and teacher feedback. The results show that the most frequent errors deals with the morphological aspects, including omission and addition. Regarding student s perception, it was concluded that they prefer teacher feedback, since they offer comments, suggestions, clear information to helps students improve writing quality and skills.
Description: Resumen: Esta investigación se denomina El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del profesor para mejorar las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria enfocándose en su eficacia para mejorar los errores morfológicos, semánticos y sintácticos. La investigación se llevó a cabo en el colegio de Veracruz en la ciudad de Puyo, Ecuador, donde un grupo de 26 estudiantes de segundo año de colegio con un nivel A2 de inglés fueron tomados como muestra. Un método mixto con los enfoques cualitativo y cuantitativo fueron aplicados. Los instrumentos usados para recolectar información fueron un pre y post test para medir el conocimiento de los estudiantes acerca de errores semánticos, sintácticos y morfológicos; la rúbrica y lista de verificación para proveer retroalimentación a los seis párrafos escritos por los estudiantes; y la encuesta para conocer las percepciones de los estudiantes acerca de la eficacia de la retroalimentación entre estudiantes y el profesor. El estudio demuestra que los errores más frecuentes fueron morfológicos, destacando la omisión y la adición. En cuanto a la percepción de los estudiantes, se demuestra que prefieren la retroalimentación la retroalimentación del profesor, por los comentarios y sugerencias que proporciona información clara para ayudar a mejorar la calidad y habilidad de escritura de los estudiantes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131284.TITN.
Appears in Collections:Ciencias de la Educación Mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.