Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32895
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Carreño Alvarado, Dayana Isabel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Carreño Alvarado, D. I. Inga Ordóñez, G. C. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/32895
Abstract: Abstract: The present research project, which title is the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high schools , was aimed to analyze the differences between peer correction and teacher feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in EFL writing. The participants were ten students from the thirdsenior level at a publiceducational institution located inQuito, Ecuador. The study was carried out in online modality; it hasamixed-method approach since both qualitative and quantitative types of data were employed. First, the pre-test was applied, then, the six paragraphs were written by the participants, where they received peer correction and teacher feedback. Paragraphs score was based on a rubric, which took into consideration semantic, syntactic, and morphological aspects. The survey purpose was to determine students perception about teacher and peer feedback. Finally, the post-test was applied. The findings indicate a students performance in written paragraphs improvedafter receiving teacher s feedback, nevertheless, there is a remarkable difference in reducingsemantic andsyntactic errors. Moreover, students preferred receiving teacher feedback rather than peercorrection.
Description: Resumen: El presente proyecto de investigación, cuyo título es ''El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación docente en la mejora de las habilidades de escritura en secundaria'', tuvo como objetivo analizar las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación docente y su eficacia para la mejora de errores morfológicas, semánticos y sintácticos en la escritura de EFL. Los participantes fueron diez estudiantes del tercer nivel superior de una institución educativa pública ubicada en Quito. El estudio se realizó en modalidad online; tiene un enfoque de método mixto ya que se emplearon tipos de datos cualitativos y cuantitativos. Primero se aplicó el pre-test, luego los estudiantes redactaron los seis párrafos, cuya puntuación se basó en la rúbrica, posteriormente se aplicó el post-test. La encuesta a estudiantes determino su percepción sobre ambos tipos de retroalimentación. Los hallazgos indican que el desempeño de los estudiantes en los párrafos escritos mejoró después de recibir la retroalimentación del maestro, especialmente para corregir errores semánticos y sintácticos. Además, los estudiantes prefirieron recibir comentarios de los maestros en lugar de la corrección de sus compañeros.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=131896.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.