Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37558
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Arias Córdova, María Olivia
Montenegro Aldas, Marco David
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2023
Citation: Montenegro Aldas, M. D. Arias Córdova, M. O. (2023) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/37558
Abstract: Abstract: The present study aimed to analyze the role of peer correction and teacher feedback on improving writing skills and effectiveness for the improvement of morphological, semantic and syntactic errors committed in the EFL writing. The participants were 23 students from a private educational unit and a teacher from the city of Ibarra, Imbabura. They were enrolled in the 3BGU course, whose ages ranged from 16 to 17 years. For this research, a mixed methods approach by collecting and analyzing qualitative information and quantitative. These methods were used to analyze, compare and contrast the information. The instruments used for data collection were a pre-test, a post-test, six handwritten paragraphs, a scoring rubric, a checklist, and a poll. The main results revealed a slight improvement in the results with every comment provided, plus an increased flow of narration in recent paragraphs.
Description: Resumen: El presente estudio tuvo como objetivo analizar el papel de la corrección de compañeros y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura y su eficacia para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos cometidos en la escritura EFL. Los participantes fueron 23 estudiantes de una unidad educativa particular y un docente de la ciudad de Ibarra, Imbabura. Estaban matriculados en el curso 3BGU, cuyas edades oscilaban entre los 16 y 17 años. Para esta investigación se utilizó un enfoque de métodos mixtos mediante la recopilación y el análisis de información cualitativa y cuantitativa. Estos métodos se utilizaron para analizar, comparar y contrastar la información. Los instrumentos utilizados para la recolección de datos fueron un pre-test, un post-test, seis párrafos escritos a mano, una rúbrica de calificación, una lista de cotejo y una encuesta. Los resultados principales revelaron una ligera mejora en los resultados con cada comentario proporcionado, además de un mayor flujo de narración en los últimos párrafos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=134161.TITN.
Appears in Collections:Pedagogía del Idioma Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.